W Polsce ceny usług biur rachunkowych są uzależnione m.in. od miasta, w którym usługi te są świadczone. Najwięcej za obsługę biura rachunkowego trzeba zapłacić w stolicy. Kolejnym istotnym czynnikiem mającym wpływ na cenę usług księgowych jest liczba dokumentów do obsługi.
Oferta większości biur rachunkowych obejmuje księgowość, kadry i płace, usługi finansowe, regulacje prawne i podatkowe, szeroki wachlarz usług doradczych i finansowych oraz pomoc w finalizowaniu upadłości przedsiębiorstwa. Podane w artykule ceny usług biura rachunkowego mają znaczenie orientacyjne. Ostatecznie koszt uzależniony jest od specyfiki przedsiębiorstwa.
Podatkowa księga przychodów i rozchodów oraz ryczałt od przychodów ewidencjonowanych
Koszt prowadzenia księgowości firmy w zakresie podatkowej księgi przychodów i rozchodów (PKPiR) oraz ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych zależny jest od liczby dokumentów oraz tego, czy klient jest czynnym podatnikiem VAT czy też rozlicza podatek VAT w postaci ryczałtu. W zależności od tych czynników cena za te usługi w Trójmieście może wynosić od 50 do 500 zł, z kolei w Warszawie – od 200 do 700 zł. Zazwyczaj w przypadku obsługi powyżej 100 wpisów miesięcznie cena ustalana jest indywidualnie z klientem.
Prowadzenie ksiąg rachunkowych
Prowadzenie ksiąg rachunkowych przez zewnętrzne biuro rachunkowe to koszt od 400 do 1000 zł w Trójmieście i od 500 do 1500 zł w stolicy. W tym przypadku cena jest zależna od tego, czy księgi dotyczą tylko transakcji krajowych czy również zagranicznych oraz liczby obsługiwanych dokumentów. Ceny ustalane są indywidualnie od 90, 100 lub 200 wpisów – w zależności od biura.
Usługi kadrowo-płacowe
Minimalny koszt usług kadrowo-płacowych to 30 zł miesięcznie za obsługę jednego pracownika. Niektóre biura rachunkowe ustalają koszt takiej obsługi w przedziałach, np. firma zatrudniająca od 1 do 5 pracowników w Warszawie za profesjonalną obsługę kadrowo-płacową płaci średnio ok. 200 zł + VAT, przy liczbie pracowników od 6 do 10 – 350 zł + VAT, od 11 do 20 pracowników – 650 zł + VAT. Zazwyczaj przy liczbie zatrudnienia powyżej 20 pracowników ceny są ustalane indywidualnie.
Koszt innych usług rachunkowych
Orientacyjny koszt pozostałych usług rachunkowych w Trójmieście jest następujący:
– prowadzenie rejestrów i rozliczenie podatku akcyzowego – od 200 zł,
– weryfikacja ksiąg podatkowych – od 100 zł za 50 wpisów,
– sprawozdanie do GUS – od 50 zł,
– wnioski kredytowe, leasingowe – od 100 zł,
– rozliczenie transakcji wewnątrzwspólnotowych – od 30 zł,
– wniosek o interpretację indywidualną – od 300 zł,
– korekta deklaracji podatkowej – od 30 zł,
– konsultacja podatkowa – od 250 zł.
Cena usług biura rachunkowego nie powinna być czynnikiem decydującym o podjęciu współpracy z daną firmą. Warto wybrać zaufanego partnera biznesowego, cieszącego się dobrym opiniami. Należycie prowadzona księgowość jest bardzo ważna w przypadku każdego przedsiębiorcy z racji prawidłowego wypełniania obowiązków ustawowych.
Zapytaj nas o indywidualną wycenę tutaj